Aktuálně jsme vytížení ze 75 %
Volejte  +420 721 031 832

Velké srovnání nástrojů pro e-mailing: Který je nejlepší?

Plánujete začít s e-mailing marketingem, ale nevíte, který z nabízených nástrojů zvolit? Máme pro vás velké srovnání 7 nejpopulárnějších e-mailingových nástrojů. Co který dokáže a kolik vás bude stát?

Proč se pustit do e-mailingu? 

Na první pohled se může zdát, že e-mailingový marketing ustupuje sociálním sítím. Ve skutečnosti je však e-mailing stále jedním z nejefektivnějších marketingových nástrojů. Podporuje prodeje a buduje vztah se zákazníky.

Proč se vám e-mailing vyplatí? 

  • Vysoká návratnost investic → relativně nízké náklady se mohou proměnit ve velké výnosy. 
  • Přístup k datům o zákaznících → snadné vyhodnocení e-mailingových kampaní vám přinese užitečné statistiky a data o vašich zákaznících.
  • Personalizace a cílená komunikace → díky datům ušijete komunikaci na míru konkrétnímu zákazníkovi. 
  • Budování vztahů → podpoříte loajalitu zákazníků, kteří u vás nakoupí opakovaně.

Který nástroj vybrat? 

Teď už víte, že e-mailing se vám vyplatí. Je tedy čas začít budovat svou databázi kontaktů. Kterou platformu pro to zvolit? Přinášíme vám srovnání 7 nejoblíbenějších nástrojů. Se všemi z nich umíme pracovat, takže vám rádi s nastavením celého systému s radostí pomůžeme.

1) Ecomail

Ecomail je další z nástrojů, který skvěle zvládá skloňování českých jmen nebo přání k svátku. Patří mezi levnější nástroje, a to přestože nabízí poměrně široké portfolio funkcí, včetně možností segmentace, automatizace a propojení se sociálními sítěmi a e-shopem. Ecomail navíc funguje na systému platby kreditem, díky kterému nemusíte platit za celou databázi, když ji nevyužíváte.

Landing page tu bohužel nenastavíte a budete se muset i poprat s náročnějším nastavením kampaní.

Výhody

Nevýhody

Nižší cena a nákup přes kredity

Vytváření formulářů

Propojení se Shoptetem a sociálními sítěmi

Čeština a český kalendář

Šablony na míru 

Nelze vytvořit landing page 

Editor je o něco složitější než u konkurence

2) SmartEmailing 

SmartEmailing dostává svému názvu, protože funguje opravdu chytře. Jde o český nástroj, proto se pro české prostředí skvěle hodí. Na rozdíl od zahraničních nástrojů umí třeba pracovat s databází svátků, a doručit tak vašim zákazníkům přednastavené přání. Má navíc velmi příjemné uživatelské rozhraní, které je intuitivní a přehledné. 

Nevýhodou je vyšší cena. Nástroj si však můžete oťukat díky 14denní bezplatné zkušební verzi.

Výhody

Nevýhody

Uživatelské prostředí 

Šablony na míru 

Propojení se Shoptetem

Český kalendář

Možnost vytvářet formuláře a landing pages

Vyšší cena 

Platí se i za malou databázi kontaktů

3) MailerLite 

MailerLite je výkonný e-mailingový nástroj, kterému nechybí žádné základní funkce. Sáhněte po něm, pokud nemáte příliš velký budget a stačí vám jen malá databáze kontaktů. Do 1000 kontaktů je totiž jeho používání zdarma. Další výhodou je možnost tvorby landing page, která vám může nahradit webovou stránku

Bohužel se ale budete muset spokojit s méně přívětivým uživatelským prostředím. Vyhovovat vám MailerLite nebude, ani pokud si nerozumíte s angličtinou. Česká verze totiž dostupná není. 

Výhody

Nevýhody

Nižší cena

Do 1000 kontaktů zdarma

Možnost vytvářet formuláře a landing pages

Méně uživatelsky přívětivý

Méně atraktivní design šablon (pokud nejste expert)

Pouze v angličtině

4) Klaviyo

Klaviyo je velmi dobře hodnocený e-mailový marketingový nástroj, který se hodí především pro e-commerce. Nabízí pokročilé analytické a segmentační funkce, díky kterým můžete efektivně cílit mailingové kampaně. Velkou výhodou je také snadná integrace s e-commerce platformami, jako je Shopify. 

Nevýhodou je vyšší cena a také nedostupnost české verze. 

Výhody

Nevýhody

Velké množství funkcí

Analytické nástroje 

Dobrá spolupráce se Shoptetem

Využití umělé inteligence

Vyšší cena 

Pouze v angličtině

Náročnější používání

5) Mailkit

Mailkit je český nástroj pro e-mailový marketing, který nabízí širokou škálu funkcí od základního rozesílání newsletterů až po pokročilé segmentační nástroje a personalizaci. Výhodou je podpora pro české podniky a zákaznický servis v češtině, což usnadňuje řešení problémů. Dalším plusem pak je, že se Mailkit opravdu do detailu zaměřuje na co nejlepší doručitelnost. Dokonce má vlastní infrastrukturu přes kterou se nedostane nic podezřelého, a díky tomu mají e-maily odeslané klienty skvělou reputaci a tím pádem i nejvyšší možnou doručitelnost.

Nástroj je ale dražší a ani s méně kontakty ho nelze používat zcela zdarma.

Výhody

Nevýhody

Uživatelské prostředí 

Nadstandardní servis

Propracované analytické nástroje

Databáze fotografií zdarma

Vyšší cena 

Platí se i za málo kontaktů

Nelze vytvořit landing page a formulář

6) Targito

Targito je datovou a komunikační platformou, která shromáždí vaše data o zákaznících a produktech na jednom místě. Umožňuje pokročilou segmentaci dat, která je prvním krokem k efektivní personalizaci. 

Targito je vhodný nástroj pro e-shopy a větší firmy. Nabízí například cílení na uživatele, kteří opustili košík nebo odeslání přání se slevou k narozeninám apod. Jeho funkce oceníte především, pokud potřebujete pracovat s velkým množstvím dat. 

Targito také pracuje s tzv. avatary. V tomto případě se jedná o datovou personu vašeho zákazníka dle toho, jak si ji nadefinujete. Avatara Targito používá například i jeden z největších českých prodejců oblečení ZOOT, který v roce 2023 poslal první plně AI generovaný e-mail v ČR. Týmu ZOOT pomáhal při implementaci pokročilých funkcí Targita a jeho napojení na data e-shopu i náš teamleader Jiří Musil. Zajímá vás, jak vypadá takový e-mail vygenerovaný přes AI? Mrkněte na podzimní rozesílku ZOOT přes Targito.

Výhody

Nevýhody

Všechna data na jednom místě

Pokročilé nástroje pro segmentaci

Vhodné pro e-shopy

Věrnostní program pro zákazníky

Vyšší cena 

Náročnější používání

Nelze vytvořit landing page a formulář

7) MailChimp

MailChimp je nejpoužívanějším e-mailingovým nástrojem na světě. Není tedy překvapením, že je k dispozici v angličtině a nabízí široké portfolio funkcí. Na trhu funguje již od roku 2001 a používá ho řada velkých firem. Osvědčený nástroj nabízí dokonce i bezplatnou verzi, a to do 500 kontaktů

Nevýhodou je, že funguje pouze v angličtině, a tak může být komplikovanější k využití. Vzhledem k náročnosti používání se hodí spíše pro profesionály.

Výhody

Nevýhody

Velké množství funkcí

Zdarma do 500 kontaktů

Propojení s e-commerce platformami

Aktivní fórum na sdílení zkušenosti

Vyšší cena

Náročnější používání

Pouze v angličtině

Přehledné srovnání e-mailingových nástrojů

Všechny nástroje mají alespoň základní možnosti segmentace kontaktů, A/B testování a importu a exportu kontaktů. Liší se většinou v ceně a množství funkcí, které nabízejí. Podrobné srovnání uvádí tabulka: 

Nástroj

Zdarma  Cena  Uživatelská podpora Segmentace Formuláře a landing pages Uživatelská přívětivost

Čeština

SmartEmailing Prvních 14 dní  $$ Po-pá 9:00-16:00 Pokročilá Jednoduché a přehledné rozhraní
MailerLite Do 1000 kontaktů $ 24/7  Základní Méně přehledné jednoduché rozhraní
Ecomail Do 200 kontaktů $ Po-Pá 9:00-17:00  Omezené ✅/❌ Jednoduché a přehledné rozhraní
Klaviyo Do 500 e-mailů / měsíc  $$$ Neuvedeno Velmi pokročilé Náročnější orientace, komplexnější nástroj
Mailkit Neuvedeno $$$ Neuvedeno Pokročilé Jednoduché a přehledné rozhraní
Targito Demo verze ? Neuvedeno Pokročilé Náročnější orientace, komplexnější nástroj
MailChimp Do 500 kontaktů $$$ 24/7 Pokročilé Náročnější orientace, komplexnější nástroj

Slovo závěrem – který nástroj bych zvolila já

Pokud bych měla rozhodovat o e-mailingovém nástroji pro sebe, tedy OSVČ zaměřenou na služby nikoli na prodej věcí přes e-shop, a zároveň bych nebyla limitovaná budgetem, jednoznačně bych sáhla po SmartEmailingu. Pracuje se s ním skvěle a pokrývá všechny důležité funkce.

Pokud bych však ze začátku pracovala jen s malou databází adres, anebo bych se snažila pár korun ušetřit, skvělou alternativou je Ecomail. Ze začátku mi trvalo se v něm zorientovat, ale po nějaké době a několika odeslaných e-mailech si člověk zvykne i na toto rozhraní a vlastně není vůbec špatné.

 


 

Potřebujete poradit s výběrem vhodného e-mailingového nástroje pro vaše potřeby? Nevíte, jak na technické nastavení, anebo byste si raději nechali poradit s kreativou e-mailů? Případně chcete kompletní správu e-mailingu nechat na odbornících? Ozvěte se nám. Rádi se o vás postaráme.

Sdílet článek