Aktuálně jsme vytíženi z  80 %
Volejte  +420 721 031 832
SaaS e-mail marketing Jak efektivně prodávat software přes newslettery

SaaS e-mail marketing: Jak efektivně prodávat software přes newslettery?

Nabízíte software či aplikaci a chcete začít s e-mailingem? Máme pro vás podrobný návod, jaké typy e-mailů byste měli ve své strategii využívat. Připojili jsme i pár tipů, které vám pomohou doladit e-mailing k dokonalosti.

 

Co je to SaaS? 

Zkratka SaaS (software to service, software jako služba) odkazuje k modelu poskytování webové aplikace uživatelům či firmám, nejčastěji formou ročního nebo měsíčního předplatného. Příkladem takových softwarů je třeba Microsoft Office 365, Slack, Zoom nebo Dropbox

Co charakterizuje SaaS? 

  • Pravidelné aktualizace – aplikace se stále inovuje a zlepšuje.
  • Hostování na cloudu – aplikace běží na serverech poskytovatele, nikoliv na zařízení uživatele. 
  • Přístup odkudkoliv – uživatel se může prostřednictvím svého účtu připojit z jakéhokoliv zařízení. 
  • Forma předplatného – software se obvykle nekupuje, ale platí formou měsíčních nebo ročních pravidelných plateb.  

Pokud podnikáte s webovou aplikací, je e-mail marketing jednou z nejlepších možností, jak efektivně prodávat předplatné. Řekneme si, jak na to. 

 

SaaS e-mail marketing Jak efektivně prodávat software přes newslettery

 

4 druhy e-mailů, které by neměly ve vaší strategii chybět 

Vaše e-mailingová strategie pro získání a udržení zákazníků by měla zahrnovat 4 typy e-mailů: 

  1. Prodejní e-maily – pro péči o potenciální zákazníky. 
  2. Marketingové e-maily – pro nalákání nových zákazníků. 
  3. Produktové e-maily – pro informování o novinkách a updatech. 
  4. Transakční e-maily – pro technické záležitosti a dobrý dojem.

Jak tyto e-maily psát a na koho cílit? Pojďme si to postupně rozebrat. 

 

1. Prodejní e-maily 

Prodejní e-maily by měli ve své schránce najít potenciální zákazníci, tedy odběratelé, kteří si vaši aplikaci zatím nepořídili. Cílem je proměnit tyto uživatele v platící zákazníky. Jak? 

Definujte problém → navrhněte řešení (váš software) → vyzvěte zákazníka k akci. 

Co je u prodejních e-mailů důležité? Záleží u nich na personalizaci ještě o něco více než u jiných. Přizpůsobte obsah prodejních e-mailů různým segmentům ve vaší e-mailové databázi, aby jim byl váš návrh řešení blízký. Prodejní e-maily samozřejmě neposílejte těm, kteří už si vaši aplikaci zakoupili. 

Pro nejlepší efekt spusťte sérii navazujících e-mailů (tzv. nurturing sequence), která zákazníky dovede až ke konverzi. E-maily se posílají automaticky, a tak je stačí jen vytvořit, nastavit a poté už s nimi nebudete mít žádnou práci. 

Co do série navazujících e-mailů zahrnout? 

  • Úvodní e-mail – představení, přivítání nových odběratelů. 
  • Edukační e-mail – vysvětlení, jaké problémy váš produkt řeší. 
  • Důkazní e-mail – případové studie nebo konkrétní výsledky vašeho produktu.
  • CTA – vyzvěte odběratele k akci.

 

2. Marketingové e-maily

Hlavním cílem marketingových e-mailů je nalákat nové zákazníky. Jsou postavené tak, aby se čtenáři proklikli na web a v ideálním případě si váš software zakoupili/předplatili. Jsou tedy primárně určené pro akvizici nových zákazníků, které se snažíte přesvědčit pomocí speciálních nabídek, slev a vysvětlováním přínosů

Jak je psát? Sdělení formulujte stručně, výstižně a jasně. V žádném e-mailu nikdy nevynechejte výzvu k akci (CTA), kterou namotivujete zákazníky, aby si váš produkt prohlédli a koupili.

 

3. Produktové e-maily 

Produktové e-maily jsou určené zákazníkům, kteří si již produkt zakoupili. Dáváte jim vědět, co je v aplikaci nového a jak jste za poslední dobu systém vylepšili. Pokud e-mail trochu upravíte, můžete jej použít i jako marketingový typ newsletteru. Stačí nový update prezentovat jako jeden z přínosů aplikace, a tedy důvod k nákupu. 

Co je u produktových e-mailů důležité? Neprezentujte jen “novinky”, ale snažte se vždy zdůraznit především přínos pro zákazníka. Tedy například, že ušetří čas, budou moct soubory sdílet s přáteli nebo jim nově práci ulehčí AI. V e-mailu vždy uživatele vyzvěte, ať si novou funkci ihned vyzkouší (call to action).

 

4. Transakční e-maily

Transakční e-maily se již nesnaží nic prodat, ale řeší technické záležitosti po nákupu. Patří sem: 

  • potvrzení objednávky, 
  • faktury,
  • informace o přijetí platby,
  • přístupové údaje, 
  • zapomenuté heslo a podobně. 

Co je u transakčních e-mailů důležité? Neodbývejte tyto technické typy e-mailů nulovým designem a nudným copywritingem. Dejte si na nich záležet stejně jako na těch prodejních. Dáváte tak zákazníkovi najevo, že si ho vážíte, a budujete tak důvěru do budoucna. 

 

Tipy pro efektivnější SaaS e-maling

Na závěr pro vás máme tři základní tipy, na které byste při tvorbě svých newsletterů neměli zapomínat.  

 

👫Personalizace 

Personalizované e-maily mají zpravidla největší úspěch. Když obsah e-mailu přizpůsobíte konkrétnímu typu zákazníka, spíše ho přesvědčíte ke koupi. 

❌ Co nedělat? Neposílejte stejné e-maily zákazníkům, kteří už váš produkt mají a těm, co zatím nenakoupili. 

Co dělat? Pokud máte novinku, o které chcete informovat, připravte si dva typy newsletterů pro stále zákazníky a pro potenciální zákazníky. 

 

💻 Branding 

Ať už vytváříte jakýkoliv newsletter, dbejte na to, aby byl v souladu s vaším brandingem. Odběratelé hned budou vědět, kdo jim píše. A vy začnete působit důvěryhodně a konzistentně. 

❌ Co nedělat? Neposílejte vizuálně nesjednocené e-maily. Nevybírejte si pokaždé jiné barvy či různé tóny komunikace. 

Co dělat? Používejte brandové barvy, dodržujte tonalitu textů, které vaši značku charakterizují a které používáte na webu. 

 

📝 Sběr kontaktů 

V neposlední řadě samozřejmě potřebujete někoho, komu budete e-maily posílat. Tvořte si pečlivě svou databázi kvalitních kontaktů. 

❌ Co nedělat? V žádném případě si nekupujte předpřipravenou databázi e-mailových adres. Posílat obchodní sdělení na adresy bez souhlasu je protizákonné. Navíc vám to ovoce nepřinese – kontakty z koupené databáze nemají žádný zájem o vaši službu.

Co dělat? Nalákejte nové kontakty na demo verzi vašeho softwaru nebo nabídněte plnou verzi na zkoušku. Nasbíráte tak opravdu takové kontakty, které mají o váš produkt zájem.

 

Nemusíte na to být sami

Efektivní e-mail marketing je klíčovým nástrojem pro prodej SaaS produktů, který umožňuje cílenou a personalizovanou komunikaci s potenciálními i stávajícími zákazníky. Správně sestavená sekvence e-mailů, která zahrnuje marketingové, prodejní, produktové a transakční e-maily, může výrazně zvýšit vaše šance na úspěch. 

A pokud podnikáte v odvětví B2B, nezapomeňte si také přečíst náš článek 6 tipů pro úspěšný B2B e-mail marketing.

Pokud potřebujete poradit s tvorbou nebo optimalizací vaší e-mailové strategie, neváhejte se na nás obrátit. Rádi vám pomůžeme dosáhnout vašich cílů.

 

Chci pomoci s SaaS e-mailingem

Sdílet článek