Aktuálně jsme vytíženi z  80 %
Volejte  +420 721 031 832

10 důvodů, proč je e-mailing skutečným králem marketingu

Nemusíte se zrovna pohybovat v marketingu, abyste narazili na slavný výrok Billa Gatese: „Obsah je král.“ Myšlenka za tím je jednoduchá, pokud nebude vaše sdělení zákazníky bavit, nebudete je zajímat. A u mailingu to samozřejmě není jinak.

Nemusíte se zrovna pohybovat v marketingu, abyste narazili na slavný výrok Billa Gatese: „Obsah je král.“ Myšlenka za tím je jednoduchá, pokud nebude vaše sdělení zákazníky bavit, nebudete je zajímat. A u mailingu to samozřejmě není jinak. Jenže je to trochu složitější. Každý zákazník je jiný, každého baví něco jiného, a co jednoho k nákupu motivuje, to druhého odradí. A přesně tenhle problém dokáže mailing řešit lépe než kterýkoli jiný marketingový kanál.

Neméně důležité než samotný obsah je totiž i to, komu a kdy přijde. Tedy samotné nastavení e-mailu –⁠ automatizace, personalizace a segmentace. Svatá trojice, kterou má mailing vyřešenou přímo excelentně. A zaručuje, že zákazník dostane nejen královský obsah, ale hlavně královský obsah, který ho zajímá.

Přečtěte si z našeho pohledu hlavních 10 důvodů, proč je podle nás mailing skutečným králem marketingu.  

 

1) DOSAH, který překoná jen málokterý kanál 📢

Podle dat webu Statista.com používá e-mail denně 4,3 miliardy lidí, tedy více než polovina světové populace. Jen v České republice máme více než 8 milionů internetových uživatelů z nichž drtivá většina používá email (zdroj: Český statistický úřad).  

 

2) EFEKTIVITA vašich investic 💰

E-mail marketing má dlouhodobě pověst efektivního marketingového kanálu –⁠ nízké náklady v kombinaci s vysokým výnosem.

Jak efektivní ale doopravdy je? Podle ROI, kterou zveřejnil web Litmus.com vydělal 1 investovaný dolar v průměru 36 dolarů nazpět.

Podle jiné studie od Campaign Monitor je výnosnost e-mail marketingu dokonce ještě vyšší. Podle ní každý vynaložený dolar na e-mail marketing vydělá 44 dolarů. Zároveň podle nich generuje o 174 % více konverzí než sociální sítě –⁠ které jsou samy o sobě silným marketingovým kanálem.  

 

3) ANALYTIKA jako na dlani 📈

Mailing se velmi jednoduše vyhodnocuje, protože v reportech můžete detailně vidět chování cílových skupin.

Konkrétně kolik lidí e-mail otevřelo, kolik nakoupilo a kliklo na bannery, komu se nepodařilo jej doručit a kdo si jej nepřeje nadále odebírat.  

 

 

4) ODEZVA rychlejší než blesk ⚡

E-mailing má prakticky okamžitou odezvu. Už za několik minut po rozesílce uvidíte, jak návštěvnost vašich stránek stabilně roste.

A první objednávky? Ty na sebe nenechají čekat déle než pár hodin od rozeslání.

 

5) KREATIVITĚ se meze nekladou 🎨

Kreativitě se v e-mailingu meze v podstatě nekladou. Newslettery nabízí možnosti prezentování obsahu, na který jsou jiné platformy krátké. Máte k dispozici:

  • Takřka neomezenou délku textu: podle studie AWeber.com má průměrný e-mail délku 500 slov.
  • Možnost vkládání obrázků, gifů i odkazů na videa: použitím videa můžete zlepšit poměr otevření vůči kliknutí až o 65 %.
  • Široké možnosti formátování, od velikosti textu a obrázků až po to, zda chcete v jedné řadě zobrazit jeden nebo tři produkty,
  • Buttony, časové odpočty a jiné konverzní prvky.
  • Vše můžete korunovat zajímavým předmětem a preheaderem, případně si dokonce pohrát se jménem odesílatele.

Všechno ale má svá pravidla –⁠ e-mailing nevyjímaje. Aby měly vaše e-maily co nejvyšší doručitelnost, je třeba dodržovat určitý mix barev a fontů, správný poměr obrázků a textu, používat minimum emoji –⁠ a spoustu dalších pravidel.

Pokud si nejste jisti, jak na to, obraťte se na nás, rádi vám poradíme, jak nespadnout do spamu.  

 

6) ZACÍLENÍ jako žádné jiné 🎯

Přes mailing můžete přesně cílit a segmentovat dle pohlaví, území, bonity, toho co naposled zákazník nakoupil i jeho aktivity. A dosahovat tak ještě mnohem vyšší míry otevření, prokliků a hlavně tržeb.

Sílu dobře zacíleného e-mailingu dokazuje statistika britské agentury Salecycle, která zjistila, že 50 % lidí nakupuje na základě e-mailů alespoň jednou měsíčně.  

 

 

7) PERSONALIZACE jako klíč k úspěchu 👨

Personalizace nezbytná, pokud to s e-mail marketingem myslíte opravdu vážně. Podle studie Campaign Monitor 74 % e-mailingových specialistů potvrzuje výrazný dopad na míru otevření a proklikovosti a v průměru o 20 % vyšší tržby. Co všechno si pod personalizací můžete v e-mail marketingu představit představit?

  • Oslovení jménem v předmětu nebo v těle e-mailu.
  • Zobrazení posledního nakoupeného produktu a k němu dalších vhodných ke koupi na míru.
  • Přizpůsobení zobrazení na základě toho, jaké zařízení uživatel používá.

Vyšší úspěšnost personalizovaných e-mailů potvrzuje i zkušenost našich klientů, kterým personalizace přinesla až šestinásobný konverzní poměr ve srovnání s plošně cílenými rozesílkami.  

 

8) CENOVÁ DOSTUPNOST, díky které se vyplatí se i pro malé publikum 💸

V některých e-mailingových nástrojích platíte za množství kontaktů v databázi, u jiných si nahrajete kredit a ten se postupně strhává s množstvím odeslaných e-mailů.

Co vás ale určitě potěší: nejlevnější balíčky rozesílek do 2 000 e-mailů startují už na 300 Kč měsíčně (např. u Ecomail.cz). Oproti ostatním kanálům oslovujete e-mailingem zákazníky opravdu velmi levně.

Při velkých objemech a databázích vás může vyjít jeden e-mail jen na několik desítek haléřů.  

 

9) UNIVERZÁLNOST –⁠ e-mailing je vhodný pro každého 🤝

Ať jste začínající podnikatel, malá firma nebo větší společnost, s e-mail marketingem začnete vydělávat doslova od prvního newsletteru.

Stačí jen 3 věci: kontakty, e-mailingová aplikace a sdělení. Nejste si jisti jak začít? Napište nám a my vám se vším poradíme!

Mimochodem věděli jste, že podle dat Campagin Monitor využívá e-mailový marketing více než 64 % malých firem?  

 

10) PEVNÁ SOUČÁST MULTICHANNELU ve vašem marketingovém mixu ✅

Propojte svůj e-mailing s SMS, notifikacemi, sociálními sítěmi nebo třeba Sklikem. Díky obohaceným datům budete ještě efektivnější a zlepšíte tak cílení svých kampaní.

Celá řada e-mail aplikací navíc dnes nabízí i integraci s vybranými CRM systémy.

Komunikací tématu na více kanálech navíc spustíte synergický efekt. To znamená, že téma kampaně zasáhne mnohem více potenciálních zákazníků, pokud o něm uslyší z více zdrojů různými způsoby.

 

 


 

Nastartujte s námi svůj e-mail marketing a zvyšte své tržby!

 

 

Sdílet článek