Aktuálně jsme vytíženi z  80 %
Volejte  +420 721 031 832
Jak využít API pro práci s Ecomailem

Jak využít API pro práci s Ecomailem – výhody a návod k použití

Digitální most pro přenos dat, který zvyšuje efektivitu e-mailingu. To je API – cesta k automatizaci a personalizaci vašich kampaní. Pomocí API propojíte Ecomail, jehož jsme certifikovaným partnerem, se svým e-shopem nebo CRM systémem, což vám umožní automaticky spravovat kontakty, sledovat objednávky nebo posílat transakční e-maily. Jak API pro Ecomail využít? 

Zobrazit náhled (otevře se na nové záložce)

Co je to API? 

API je rozhraní, díky kterému spolu mohou aplikace vzájemně komunikovat a předávat si data. Představit si jej můžete jednoduše jako digitální most, přes který proudí informace.

Dobrým příkladem fungování API jsou weby informující o počasí, které shromažďují aktuální data z meteorologických serverů. Portál podá požadavek například na dnešní počet srážek a skrze API dostane odpověď, kterou zobrazí na webu. To vše běží automaticky bez zásahu uživatele.

TIP: Zajímá vás, co znamenají další zapeklitá slova pojící se s e-mailingem? Podívejte se na Slovníček nejčastějších pojmů a zkratek v e-mailingu.


K čemu slouží API v e-mailingu? 

API vám v e-mailingu v mnohém ulehčí práci. Svou vlastní šikovnou API má e-mailingový nástroj Ecomail, který lze díky ní flexibilně a snadno integrovat s jinými aplikacemi. Díky tomu můžete Ecomail propojit se svým e-shopem, systémem CRM nebo jiným softwarem

Automatizace hraje v efektivitě e-mailingu obrovskou roli, a právě API je jejím důležitým předpokladem. Díky propojení s e-shopem totiž umožňuje automatickou aktualizaci seznamu kontaktů, posílání transakčních e-mailů a další kroky plně bez vašeho zásahu. 

Zde naleznete dokumentaci k API Ecomailu.

Kde nalézt nastavení API v Ecomailu

 

Jaké základní funkce má API v Ecomailu?

API vám umožní efektivněji spravovat, jak seznam odběratelů, tak kampaně. Mezi základní funkce patří: 

  • Správa odběratelů: Tvorba, aktualizace a správa odběratelů.
  • Správa seznamu odběratelů: Uspořádání kontaktů do seznamů pro kampaně.
  • Správa kampaní: Automatizace a odesílání kampaní. 
  • Transakční e-maily: Odesílání a sledování transakčních e-mailů.
  • Analýza a reportování: Přístup k přehledu o výkonnosti kampaní.
  • Automatizace a pracovní postupy: Tvorba automatizovaných e-mailových sekvencí.

 

Jaká data lze díky API do Ecomailu přenášet? 

Jak jsme psali výše, základní funkcí API je převod dat. Co vše dokáže přenést mezi Ecomailem a např. vaším e-shopem? 

  • Registraci nového kontaktu
  • Aktualizaci nového kontaktu
  • Sledování pohybu na webu
  • Opuštěný košík
  • Prohlížený produkt
  • Manuální tracking
  • Objednávky (transakce)
  • Vlastní události

  

Správa databáze kontaktů 

API vám umožní pravidelně aktualizovat databáze a také je segmentovat podle dat z webu a e-shopu. Váš seznam kontaktů tak bude stále aktuální, aniž byste museli cokoliv ručně nahrávat. 

  

Tracking uživatelů 

Pokud do zdrojového kódu vašeho webu umístíte trackovací kód, můžete sledovat jednotlivé kontakty a jejich pohyb na stránkách. Uživatele můžete “otrackovat” proklikem v e-mailu nebo využít jednoduché manuální sledování pomocí e-mailové adresy. 

 

Sledování transakcí a obsahu košíku 

Do Ecomailu lze posílat informace o objednávkách, což umožňuje vytvářet segmenty zákazníků a nastavovat automatizované procesy na základě těchto údajů. Také je možné nahrát historická data o objednávkách nebo nastavit automatickou připomínku o opuštění košíku

 

Transakční e-maily

API vám pomůže i s automatizací tzv. transakčních e-mailů, kam patří například potvrzení objednávky, výzva k platbě a podobně. 

 

Má API nějaká omezení?

API má omezení 1 000 callů za minutu. Pokud dojde k přesažení limitu, vaše požadavky nebudou doručeny. API je tedy schopna přenést jen určitý počet dat za určitý čas. 

  

API klíč a kde ho získat 

Pro používání API je potřeba speciální klíč. Kde ho najít? Čeká na vás ve správě účtu v Ecomailu, konkrétně v sekci Pro vývojáře. Zobrazit si ho můžete pouze v roli administrátora. 

V některých případech může dojít k tomu, že je třeba vygenerovat nový API klíč. Provedete to jednoduše kliknutím na tlačítko Obnovit API klíč, které najdete hned vedle kolonky s kódem. Nezapomeňte ale na to, že po změně API klíče jej musíte přepsat ve všech integracích s Ecomailem, jinak přestanou fungovat.

  

Integrace Shoptetu s Ecomailem

Propojení s API je technicky náročnější. Než se do něj pustíte, zkontrolujte, zda již daná aplikace nemá integraci s Ecomailem připravenou, jako např. Shoptet. Díky této integraci se automaticky přenáší kontakty a objednávky zákazníků do Ecomailu, což vám umožní vytvářet přesně cílené kampaně a automatizace na základě reálných nákupních údajů. 

Samotná integrace je snadná a začíná objednáním doplňku v Shoptetu. Na e-mail poté obdržíte unikátní kód, který vložíte do svého účtu Ecomail. Kontakty se začnou přenášet automaticky a můžete je organizovat pomocí štítků.

  

Závěrem

API je klíčem k modernímu a efektivnímu e-mailingu. Usnadňuje nejen správu databází, ale také personalizaci, automatizaci a sledování důležitých údajů. Bez složitých manuálních zásahů můžete snadno přenášet data mezi systémy a optimalizovat své marketingové kampaně.

Potřebujete poradit s Ecomailem? Ozvěte se nám a pojďme udělat první společný krok na cestě k efektivnějšímu e-mailingu.

Sdílet článek