Digitální most pro přenos dat, který zvyšuje efektivitu e-mailingu. To je API – cesta k automatizaci a personalizaci vašich kampaní. Pomocí API propojíte Ecomail, jehož jsme certifikovaným partnerem, se svým e-shopem nebo CRM systémem, což vám umožní automaticky spravovat kontakty, sledovat objednávky nebo posílat transakční e-maily. Jak API pro Ecomail využít?
Zobrazit náhled (otevře se na nové záložce)
Co je to API?
API je rozhraní, díky kterému spolu mohou aplikace vzájemně komunikovat a předávat si data. Představit si jej můžete jednoduše jako digitální most, přes který proudí informace.
Dobrým příkladem fungování API jsou weby informující o počasí, které shromažďují aktuální data z meteorologických serverů. Portál podá požadavek například na dnešní počet srážek a skrze API dostane odpověď, kterou zobrazí na webu. To vše běží automaticky bez zásahu uživatele.
TIP: Zajímá vás, co znamenají další zapeklitá slova pojící se s e-mailingem? Podívejte se na Slovníček nejčastějších pojmů a zkratek v e-mailingu.
K čemu slouží API v e-mailingu?
API vám v e-mailingu v mnohém ulehčí práci. Svou vlastní šikovnou API má e-mailingový nástroj Ecomail, který lze díky ní flexibilně a snadno integrovat s jinými aplikacemi. Díky tomu můžete Ecomail propojit se svým e-shopem, systémem CRM nebo jiným softwarem.
Automatizace hraje v efektivitě e-mailingu obrovskou roli, a právě API je jejím důležitým předpokladem. Díky propojení s e-shopem totiž umožňuje automatickou aktualizaci seznamu kontaktů, posílání transakčních e-mailů a další kroky plně bez vašeho zásahu.
Zde naleznete dokumentaci k API Ecomailu.
Jaké základní funkce má API v Ecomailu?
API vám umožní efektivněji spravovat, jak seznam odběratelů, tak kampaně. Mezi základní funkce patří:
- Správa odběratelů: Tvorba, aktualizace a správa odběratelů.
- Správa seznamu odběratelů: Uspořádání kontaktů do seznamů pro kampaně.
- Správa kampaní: Automatizace a odesílání kampaní.
- Transakční e-maily: Odesílání a sledování transakčních e-mailů.
- Analýza a reportování: Přístup k přehledu o výkonnosti kampaní.
- Automatizace a pracovní postupy: Tvorba automatizovaných e-mailových sekvencí.
Jaká data lze díky API do Ecomailu přenášet?
Jak jsme psali výše, základní funkcí API je převod dat. Co vše dokáže přenést mezi Ecomailem a např. vaším e-shopem?
- Registraci nového kontaktu
- Aktualizaci nového kontaktu
- Sledování pohybu na webu
- Opuštěný košík
- Prohlížený produkt
- Manuální tracking
- Objednávky (transakce)
- Vlastní události
Správa databáze kontaktů
API vám umožní pravidelně aktualizovat databáze a také je segmentovat podle dat z webu a e-shopu. Váš seznam kontaktů tak bude stále aktuální, aniž byste museli cokoliv ručně nahrávat.
Tracking uživatelů
Pokud do zdrojového kódu vašeho webu umístíte trackovací kód, můžete sledovat jednotlivé kontakty a jejich pohyb na stránkách. Uživatele můžete “otrackovat” proklikem v e-mailu nebo využít jednoduché manuální sledování pomocí e-mailové adresy.
Sledování transakcí a obsahu košíku
Do Ecomailu lze posílat informace o objednávkách, což umožňuje vytvářet segmenty zákazníků a nastavovat automatizované procesy na základě těchto údajů. Také je možné nahrát historická data o objednávkách nebo nastavit automatickou připomínku o opuštění košíku.
Transakční e-maily
API vám pomůže i s automatizací tzv. transakčních e-mailů, kam patří například potvrzení objednávky, výzva k platbě a podobně.
Má API nějaká omezení?
API má omezení 1 000 callů za minutu. Pokud dojde k přesažení limitu, vaše požadavky nebudou doručeny. API je tedy schopna přenést jen určitý počet dat za určitý čas.
API klíč a kde ho získat
Pro používání API je potřeba speciální klíč. Kde ho najít? Čeká na vás ve správě účtu v Ecomailu, konkrétně v sekci Pro vývojáře. Zobrazit si ho můžete pouze v roli administrátora.
V některých případech může dojít k tomu, že je třeba vygenerovat nový API klíč. Provedete to jednoduše kliknutím na tlačítko Obnovit API klíč, které najdete hned vedle kolonky s kódem. Nezapomeňte ale na to, že po změně API klíče jej musíte přepsat ve všech integracích s Ecomailem, jinak přestanou fungovat.
Integrace Shoptetu s Ecomailem
Propojení s API je technicky náročnější. Než se do něj pustíte, zkontrolujte, zda již daná aplikace nemá integraci s Ecomailem připravenou, jako např. Shoptet. Díky této integraci se automaticky přenáší kontakty a objednávky zákazníků do Ecomailu, což vám umožní vytvářet přesně cílené kampaně a automatizace na základě reálných nákupních údajů.
Samotná integrace je snadná a začíná objednáním doplňku v Shoptetu. Na e-mail poté obdržíte unikátní kód, který vložíte do svého účtu Ecomail. Kontakty se začnou přenášet automaticky a můžete je organizovat pomocí štítků.
Závěrem
API je klíčem k modernímu a efektivnímu e-mailingu. Usnadňuje nejen správu databází, ale také personalizaci, automatizaci a sledování důležitých údajů. Bez složitých manuálních zásahů můžete snadno přenášet data mezi systémy a optimalizovat své marketingové kampaně.
Potřebujete poradit s Ecomailem? Ozvěte se nám a pojďme udělat první společný krok na cestě k efektivnějšímu e-mailingu.