Aktuálně jsme vytížení ze 75 %
Volejte  +420 721 031 832
Ukázka využití AI v grafice v e-mailingu

Jak využít AI v e-mail marketingu

Ať se nám to líbí nebo ne, AI je budoucností marketingu – e-mailing nevyjímaje. Podle výzkumné společnosti Gartner by do roku 2025 mělo AI generovat 30 % odchozích zpráv. Tento závěr podporuje i zpráva Europolu z roku 2023, podle které by v roce 2026 mohlo být až 90 % veškerého obsahu generováno AI.

Jak využít umělou inteligenci ve svůj prospěch a získat náskok před konkurencí? Prozkoumali jsme za vás 5 e-mailingových platforem, které využívají různé AI nástroje už nyní.

Ecomail – AI vám pomůže napsat předmět i obsah e-mailu

V Ecomailu máte pro tvorbu obsahu vždy po ruce nejoblíbenějšího AI chatbota ChatGPT, který vám pomůže s tvorbou textů v šabloně či s generováním předmětů.

Jak natextovat předmět v Ecomailu pomocí AI

  • Návrhy předmětů je možné generovat v rozhraní Nastavení kampaně.
  • Nemusíte spokojit s prvním vygenerovaným návrhem – AI vám pomůže text vylepšit a přeformulovat.
  • Předmět je možné měnit např. na méně/více formální, doplnit/ubrat emoji, zkrátit/prodloužit.

Ukázky návrhů předmětů vytvořených AI v Ecomailu.
Ukázky návrhů předmětů vytvořených AI v Ecomailu.

Jak upravit text v obsahu newsleteru v Ecomailu pomocí AI

  • Samotný obsah e-mailu můžete měnit přímo v šabloně. Stačí kliknout na pole s textem a vybrat hvězdičko v levém dolním rohu.
  • Nyní můžete s textem pracovat podobně jako v případě předmětu: můžete ho vylepšit, přeformulovat, prodloužit nebo zkrátit.

Ukázky možností úprav textu v šabloně Ecomailu.

Ukázky možností úprav textu v šabloně Ecomailu.

Obě funkce jsou velmi užitečné. I když finální text pořád potřebuje důslednou lidskou kontrolu, nástroj skvěle poslouží jako zdroj inspirace a nových nápadů. Jediné drobná výtka z naší strany je absence podobného nástroje i u preheaderu. Ale jsme si jisti, že i ten Ecomail brzy přidá.

A na co se můžeme těšit do budoucna? „Už teď pracujeme na nových funkcích AI v Ecomailu. Chystáme generování obrázků pomocí AI, další možnosti generování a úprav textu, překlady do cizích jazyků, nastavení vašeho tone of voice a upgrade na ChatGPT4,“ stojí na webu Ecomailu.

Klaviyo – vytvořte si nová unikátní publika pomocí AI

Unikátní AI nástroj, který Klaviyo nabízí, je tvorba vlastních segmentů pomocí umělé inteligence.

Stačí popsat, které zákazníky chcete oslovit, a AI na základě vytvoří nový segment z vaší databáze kontaktů.

Vytváření segmentu uživatelů pomocí AI v Klayvio

Vytváření segmentu uživatelů pomocí AI v Klayvio. Zdroj: www.klaviyo.com

My sami informace o kontaktech kontrolujeme vždy manuálně a segmenty sami vytváříme. Funkce je stále nová a ruční segmentaci se ze 100 % nevyrovná. Jedná se však o zajímavou funkci, která pomůže např. firmám, které se rozhodnout s e-mailingem pracovat samy.

Podobně jako jiné e-mailingové platformy nabízí Klaviyo i tvorbu textů pomocí AI. Generativní umělá inteligence dokáže během několika vteřin vytvořit relevantní e-mailový obsah na základě vašeho vstupu – čímž vám pomůže naplánovat a odeslat vaši kampaň mnohem rychleji.

Jak to funguje v praxi? Ukážeme si to na konkrétním příkladu. Do políčka pro zadání napíšete například: „Vytvořte upomínku na prodej se slevou 20 % s naléhavostí objednejte do půlnoci. Udělejte z něj rozvržení se dvěma sloupci s obrázkem nahoře a tlačítkem dole.“ Klikněte na Generovat koncepty a během několika sekund se zobrazí několik možností, ze kterých si můžete vybrat.

Mailchimp – široká paleta AI nástrojů včetně generátoru obsahu

Mailchimp nabízí širokou paletu AI nástrojů usnadňujících práci při tvorbě newsletterů. Patří mezi ně například:

  • Optimalizace času odeslání – AI asistent vám na základě obsahu vašeho e-mailu a publika doporučí nejvhodnější den a čas pro rozesílku vaší kampaně.
  • Kreativní AI asistent – pomáhá e-mailingovým specialistům jednodušeji vytvářet ucelený design newsletterů z marketingových materiálů, které už používáte. Pomůže vám tak komunikovat konzistentně napříč multichannelem.
  • Analýza hodnoty životního cyklu zákazníka – Mailchimp dokáže podle dat a historie nákupů v e-shopu odhadnout pravděpodobnost opakovaných nákupů a jejich hodnotu.
  • Pomocník na cestě zákazníka (Customer Journey Builder) – pomůže vám analyzovat chování podobných klientů, jako jsou ti vaši, a doporučí možné kroky, které je možné přidat do průchodu zákazníků nákupním trychtýřem.
  • Generování textů pomocí ChatGPT – příprava návrhů textů pro předmět, preheader, nadpisů, hlavní text i alt-textů pro obrázky (které popisují obsah fotografie pro zrakově postižené)
  • Chytré porovnávání výkonu kampaní – tato metrika vám pomůže porozumět tomu, jak si vaše kampaně stojí v porovnání s podobnými firmami, jako je ta vaše.
  • Doporučení nejvhodnějších produktů – v Mailchimpu můžete do svých e-mailů na jediné kliknutí přidat bloky doporučených produktů sestavených na základě historie vašich nákupů.

Nejnovějším přírůstkem do portfolia AI nástrojů od Mailchimp je Generátor obsahu pro e-maily (Email Content Generator), který ocení zejména menší firmy.

Ten funguje tak, že do Mailchimpu vložíte jednoduché instrukce jako: sepiš newsletter o představení nového produktu XXX a nabídni na něj zákazníkům 15% slevu do dnešní půlnoci. Generátor následně vytvoří několik obsahových verzí, ze kterých si můžete zvolit pro svou kampaň tu nejvhodnější.

Ve videu se můžete seznámit se všemi hlavními AI nástroji v Mailchimpu.

Mailkit – AI nástroje pro práci s textovými bloky

E-mailingová platforma Mailkit patřila k prvním, které začaly na českém trhu umělou inteligenci využívat. Už v polovině roku 2023 představila AI textové bloky. V čem spočívá jejich síla?

Díky AI textovým blokům mohou uživatelé v Mailkitu snadno využít ChatGPT od Open AI ke tvorbě obsahu přímo při vytváření e-mailingových kampaní. Tento nástroj můžete využít například pro:

  • Našeptávání pro rychlejší psaní. Propojení s ChatGPT využijete například k překladům, rychlému shrnutí textu i zodpovězení faktických otázek. Získáte konkrétní návrh, jak by mohl váš textu vypadat – stačí jej pouze upravit.
  • Větší efektivitu tvorby obsahu: AI umožňuje generování různých typů textů. Pomůže vám napsat úderný nadpis, předmět a preheader, stejně jako delší texty do těla e-mailu. Díky tomu můžete vytvářet obsah pro své e-mailingové kampaně mnohem efektivněji.
  • Oprava chyb, překlepů a stylistiky. AI za vás zkontroluje pravopis i tonalitu textu, takže překlepy budou minulostí. Pomůže vám i se stylistickou stránkou – například zkrácením dlouhých textů do kratších úderných vět.

Po vložení textového bloku můžete psát s AI kliknutím na tlačítko. Zdroj obrázku: www.mailkit.com

Targito – AI Avatar, který vytvoří hotový e-mail

Připraví umělá inteligence e-mailingové specialista o práci? Podle platformy Targito nikoli. „V Targitu věříme, že nejlepším využití umělé inteligence není náhrada práce člověka, ale naopak spolupráce, díky které je možné se rychleji posouvat dále. Proto bylo naším primárním cíle zbavit e-mailingové specialisty úmorné exekutivy každodenního klikání akčních newsletterů,“ stojí ve vyjádření společnosti.

Jako využití AI tedy společnost Targito nabízí? Ve zkratce – vygenerování hotového e-mailu od A do Z. Využívá k tomu vlastního AI Avatara Targito, který po vyplnění tématu kampaně a volby cílového publika dokáže samostatně:

  • vyhodnotit data o segmentu zákazníků,
  • zvolit nejvhodnější produkty k propagaci,
  • vygenerovat strukturu, textový obsah i obrázky.

Avatara Targito používá například i jeden z největších českých prodejců oblečení ZOOT, který v roce 2023 poslal první plně AI generovaný e-mail v ČR. Týmu ZOOT pomáhal při implementaci pokročilých funkcí Targita a jeho napojení na data e-shopu i náš teamleader Jiří Musil. Zajímá vás, jak vypadá takový e-mail vygenerovaný přes AI? Mrkněte na podzimní rozesílku ZOOT přes Targito.

Za vytvoření unikátního projekt s názvem Avatar – datová persona vašeho zákazníka získalo Targito dokonce 3. místo v prestižní soutěži IEA (Internet Effectivness awards).

Jak v Emailpresso využíváme AI v e-mailingu

Umělá inteligence je skvělý pomocník – a nevyužít její výhody je velká chyba. I v Emailpresso proto AI aktivně využíváme, zejména při tvorbě textů a grafiky. Zejména, když hledáme kapku inspirace.

Typickým příkladem je tvorba předmětu – který píšeme až v samotném závěru, aby dokonale odrážel obsah celého e-mailu. Stačí vložit obsah hotového e-mailu do některého z AI nástrojů, upřesnit celkové vyznění a počet znaků a voilà! Máte deset, dvacet nebo klidně třicet předmětů (včetně vhodných emoji), které poslouží jako skvělý zdroj inspirace.

AI nám pomáhá i při přípravě grafiky. Když jsme pro jednoho z našich klientů GYMIO potřebovali vytvořit automatický e-mail 20 dnů po nákupu proteinu, kde jsme chtěli zákazníky navnadit k doplnění zásob, AI nám ve Photoshopu snadno vytvořilo z plné nádoby nádobu téměř prázdnou.

Ukázka využití AI v grafice v e-mailingu

Ukázka využití AI v grafice v e-mailingu.

Dokáže tedy AI nahradit práci e-mailingového specialisty? V dohledné době určitě ne, ale dokáže nám práci významně usnadnit.

 

Sdílet článek