Aktuálně jsme vytíženi z  80 %
Volejte  +420 721 031 832

10 věcí, které nesmí chybět ve vaší šabloně newsletteru

Právě jste si založili účet na některém z e-mailingových nástrojů a chcete se pustit do tvorby designu? Poradíme vám, jak vytvořit skvělou a funkční šablonu newsletteru, která se dobře doručí, bude obsahovat všechny právní náležitosti a zároveň zaujme. Které prvky v ní nesmí chybět?

 

Předpřipravená vs. vlastní šablona

Šablona (template) newsletteru je předem připravený designový rámec, který můžete opakovaně používat pro odlišný obsah.

Ať už jste si vybrali jakýkoliv e-mailingový nástroj, se šablonami to u všech chodí velmi podobně. Většinou si budete moct vybrat z předchystaných šablon, anebo si design vytvořit sami podle vašich představ a potřeb. Co je lepší?

Předpřipravené šablony vám ušetří čas, který byste jinak trávili tvorbou vlastního templatu. Výhodou je, že tak nezapomenete na nic důležitého, včetně zákonných náležitostí. Vámi zvolenou šablonu však mohou používat i jiné firmy. Pro váš brand je tak mnohem lepší vytvořit si vlastní, originální design, který vás odliší.

Nevíte, který e-mailingový nástroj vybrat? Přečtěte si naše velké srovnání nástrojů pro e-mailing!

Co by nemělo chybět ve vaší e-mailingové šabloně

Co by nemělo chybět ve vaší e-mailové šabloně?

Šablony můžete přizpůsobit jednotlivým cílům vašich e-mailingových kampaní. Nezáleží na obsahu newsletteru, zlatá pravidla se vyplatí dodržovat vždy. Vybrali jsme 10 prvků, které na základě našich zkušeností nesmí ve vašem newsletteru chybět!

 

1. Hlavička

Hlavička, někdy také záhlaví, je tím prvním, co upoutá pozornost po otevření e-mailu. Zaujme, informuje a láká k přečtení. Díky ní budou čtenáři hned vědět, kdo jim píše a co od newsletteru očekávat. 

Pokud s e-mailingem teprve začínáte, bez hlavičky se určitě obejdete. Myslete ale na to, že s ní bude váš design mnohem atraktivnější. A co do hlavičky vlastně patří? Umístěte sem logo, nadpis nebo třeba obrázek. Je to na vás.

➡️ TIP: Hlavičku si vytvořte v Canvě nebo jiném grafickém programu a do e-mailingového nástroje ji poté nahrajte jako obrázek. Pozor však, aby nebyla velikost zbytečně veliká.

 

2. Logo

Máte logo? Výborně! Určitě ho v šabloně použijte. Vaši odběratelé podle toho poznají, že jim e-mail posíláte právě vy.

A kam logo umístit? Zakomponujte ho do hlavičky, přidejte ho jako obrázek s průhledným pozadím nad úvodní text nebo mu najděte místo v patičce newsletteru. Pokud zatím své logo nemáte, nevěste hlavu, vaše newslettery se bez něj samozřejmě obejdou.

➡️ TIP: Ujistěte se, že logo odkazuje na domovskou stránku vašeho webu. Zkontrolujte i jeho velikost – mělo by být dostatečně zřetelné, ale zároveň nezpomalovat načítání e-mailu.

 

3. Firemní barvy

Ať už použijete vlastní nebo předpřipravenou šablonu, čeká vás nastavení barevnosti celého newsletteru. Rozhodování by ale pro vás nemělo být těžké, jednoduše použijte své firemní barvy. To je to nejlepší, co můžete udělat. 

Pokud nemáte brand manuál s uvedenými odstíny, slaďte barevnost newsletterů s barvami na vašem webu. Zůstanete tak věrní své brand image a zákaznici nebudou zmatení. Vyhněte se příliš mnoha barvám – držte se maximálně tří, aby váš newsletter nebyl vizuálně přeplněný.

➡️ TIP: Pokud nemáte brand manuál, vytvořte si barevnou paletu ve Figma Color Wheel a využijte ji v CSS stylování vašeho newsletteru. 

 

4. Font

S vizuální stránkou šablony souvisí i zvolený font, který by měl být v souladu s typem písma, které používáte na webu nebo v grafice na sociálních sítí. 

E-mailingový nástroj váš font nepodporuje? Pak zvolte alespoň nějaký podobný, aby se výsledný design příliš nelišil od toho, na co jsou od vás zákazníci zvyklí. 

➡️ TIP: Vyhněte se příliš malým fontům – optimální velikost pro základní text je 14–16 px. Zajistíte tak pohodlné čtení i na mobilních zařízeních.

 

5. Texty ve vaší tonalitě

Nejen barvy, ale i texty by měly odrážet styl, který používáte na webu nebo na sociálních sítích. Pokud vás charakterizuje uvolněná komunikace, je jasné, že v e-mailech najednou nenahodíte formální a seriózní jazyk. Tykáte svým zákazníkům na webu? Tykejte jim i v e-mailech. Používáte na sociálních sítích slang? Nebojte se ho využít ani v newsletterech. 

Udržováním jednotného stylu budete pro vaše zákazníky srozumitelnější a důvěryhodnější společností, které zůstanou loajální. 

➡️ TIP: Ať už se zákazníky komunikujete formálně nebo přátelsky, nikdy byste v e-mailu neměli vynechat výzvu k akci (CTA). Zákaznici nečtou myšlenky. Řekněte jim, co mají udělat a věřte, že to udělají. 

 

6. Členění textu

Pohrajte si také se samotným formátováním textu. Že jde o e-mail neznamená, že své čtenáře unudíte souvislým blokem textu. Formátujte newsletter podobně, jako když píšete blogový článek. Používejte nadpisy. Pište krátké odstavce. Čleňte text do odrážek. Důležité informace dejte tučně. A buďte struční. 

➡️ TIP: Pro lepší strukturu celého newsletteru použijte oddělovače. Můžete tak vizuálně vytvářet sekce a členit obsah tak, aby byl pro čtenáře lépe stravitelný.

 

7. Obrázek/Video

Obrázky nebo videa na první pohled zaujmou, vyvolají emoci a “naředí” text, který je poté mnohem čitelnější. Ve vaší šabloně proto musí mít své místo i multimediální obsah. Vhodným obrázkem zkrátka vyvoláte mnohem větší zájem než odstavcem textu. 

➡️ TIP: U obrázků se držte pravidla, že všeho moc škodí. E-mail s mnoha obrázky je sice hezky barevný, ale není mu to moc platné, protože nejspíš skončí ve spamu. 

 

8. Patička

Personalizovanou patičku neboli zápatí v newsletteru nutně využívat nemusíte, vytváří však dojem profesionality a důvěryhodnosti. Zároveň jde o místo, do kterého vepíšete zákonné náležitosti, jako je odkaz k odhlášení odběru nebo informace o odesílateli. 

Připojte také odkazy na sociální sítě, kontakt nebo se pochlubte svými certifikáty. Patičku si stejně jako hlavičku připravte v grafickém programu, tak aby ladila s šablonou. 

➡️ TIP: Patička je to správné místo, kde požádat své odběratele, aby si vaši adresu přidali seznamu kontaktů. Díky tomu jim poté vaše newslettery nespadnou do spamu.

 

9. Ikonky sociálních sítí

V neposlední řadě nezapomeňte své čtenáře odkázat na své profily na sociálních sítích, pokud je pro svou firmu či projekt používáte. Ikonky můžete přidat na závěr e-mailu společně s výzvou ke sledování. 

➡️ TIP: Před odesláním si zkontrolujte, že odkazy vedou přímo na vaše profily, nikoliv na hlavní stránky platforem, aby se čtenáři mohli prokliknout na váš obsah.

 

10. Zákonné parametry

Pokud některý z bodů výše vynecháte, může to mít sice vliv na úspěšnost vašich kampaní, svět se kvůli tomu ale nezboří. Na co byste ale nikdy zapomenout neměli jsou zákonné náležitosti. Ohlídejte si je zejména v případě, když si sestavujete šablonu sami. V předpřipravených šablonách by nic důležitého chybět nemělo. 

Co nesmí ze zákona v newsletteru chybět? 

  • Možnost odhlášení – na závěr newsletteru patří odkaz k ohlášení odběru newsletterů, přidat jej můžete do patičky nebo až pod ní.
  • Kdo je odesílatelem – důležité je také připojit jméno a e-mail odesílatele, tedy vás. 
  • Informace o tom, že se jedná o obchodní sdělení – v každém e-mailu musí být napsáno, že jde o obchodní sdělení.
  • Informace o tom, že bylo zasláno na základě uděleného souhlasu (nepovinné) – uvádějte, jen pokud opravdu používáte databázi kontaktů, které vám daly souhlas s odběrem novinek.

➡️ TIP: Zajímá vás, jak funguje GDPR a další povinné náležitosti v e-mailingu? Přečtěte si náš článek GDPR v e-mailingu – vše, co potřebujete vědět.

 

Závěrem: Originální šablona je klíčem k úspěchu

Tvorba kvalitní a efektivní šablony pro váš newsletter vám nějaký čas zabere. Počáteční časová investice se vám ale vrátí v podobě věrnosti a zájmu vašich odběratelů.

Originální šablona vám pomůže vyniknout a odlišit se od konkurence. Když do svých e-mailů vložíte klíčové prvky, jako jsou hlavička, logo, odkazy na sítě nebo obrázky, budou vaše e-maily vypadat profesionálně a důvěryhodně. 

Pokud si nejste jisti, jak začít, nebo potřebujete poradit, neváhejte se na nás obrátit. Rádi vám pomůžeme s tvorbou originální šablony, která bude plně odpovídat vašim potřebám a cílové skupině. 

 

Chci pomoci s e-mailingem

Sdílet článek